Saturday 5 January 2013

Pelangi Petang

Assalamualaikum semua :)

Salam Tahun Baru 2013!
Belum terlambat rasanya nk wish happy new year kan? Azam baru? Aku harapkan ada pelangi indah muncul dalam hidup aku dan anak-anak selepas hujan ribut yg melanda kami ni.

Ku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahari, ku harapkan pelangi petang muncul selepas hujan. Tapi malangnya, banjir geelombang kedua yg muncul. Moga Allah beri aku kekuatan. Kesabaran aku hilang sudah, kepercayaan aku dah dikhianati dan kasih sayang aku dah kian pudar semuanya kerana ujian yg datang tanpa henti.

Aku dah tak mampu nak teruskan. Rumahtangga yg dulu ibarat telur di hujung tanduk, kini bagaikan retak menanti belah. Aku pasrah, andai ini ketentuan tuhan tuk aku dan anak-anak. Aku masih belajar tuk redha dgn takdir tuhan yg satu ini...

Setiap kali aku buka ruang tuk jernihkan suasana, akhirnya tetap akan mengeruhkan keadaan. Mungkin ini petunjuk dari tuhan bahwa perkahwinan ini tiada kesudahan yg baik tuk aku dan anak-anak.

Sebagai hamba-Nya, aku hanya mampu berdoa.. "Andai perkahwinan ini yg terbaik buat aku, anak2ku dan agamaku..Kau panjangkanlah jodoh aku dan berkatilah rumahtangga kami.. Tapi andai sebaliknya, Kau redhakanlah aku..Ya rabb!"

Apa pun takdir Allah buat aku, aku terima. Siapa yg mahu rumahtangga yg dibina hancur sekerat jalan? Siapa yg mahu bercerai-berai? Siapa yg mahu harungi badai rumahtangga? Tiada siapa mahu... Aku juga tak mahu... Aku juga mahu bahgia.. Aku juga mahu dikasihi oleh seorang suami.. Aku juga mahu keluarga yg sempurna... Tapi apa daya aku? Apa kuasa aku tuk melawan takdir?

Moga masih ada sinar bahgia buat aku dan anak-anak.. Amin.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.