Thursday 17 January 2013

Aku pasrah

Assalamualaikum semua :)

Besar sungguh ujian Allah pada aku. Mungkin ini balasan atas dosa-dosa yg telah aku perbuat sebelum ni.

Dah lebih seminggu aku dan suami tak tinggal serumah. Walaupun tak saling memandang wajah, hati kami masih saling berperang. Tak sangka Palestin di serang israel, aku pulak diserang suami dengan kata-kata yg sangat menusuk ke jiwa. Hati aku dah semakin tak kuat.

Suami bukan saja mendesak aku tuk cepat memfailkan penceraian di Mahkamah tetapi menuduh aku macam-macam sampai menuduh aku mama yang tak pandai jaga anak. Kecewa sungguh hati aku, waktu dia 'sibuk' aku lah yg menjaga anak-anak. Langsung dia tak perasan sikit pun pengorbanan aku.

Aku kecewa, aku ingat dengan berjauhan seminggu buat dia teringat balik semua kenangan manis antara kami. Rupanya, langsung tak bersisa rasa cinta dia buat aku.

Aku pasrah...

Allah beri banyak ruang dan peluang tuk kami berbaik semula, tapi suami tetap dengan keputusannya mahu berpisah. Apa lah daya aku...

Aku pasrah ya Allah, dengan ketentuan-Mu. Mungkin ini yang terbaik tuk aku dan suami. Tapi, aku sangat takut anak2 jadi mangsa keadaan. Aku cuba tuk ketepikan rasa sakit dalam hati ni demi anak-anak. Tapi, mungkin takdir Allah telah ditetapkan tuk aku yang jodoh aku dan suami hanya setakat ini...

Aku pasrah...


Sent from my SweetBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.