Sunday 13 January 2013

Hanya Pada-Mu Aku berserah

Assalamualaikum semua :)

Suami dah nekad nak bercerai. Aku pasrah, segalanya aku serahkan pada yang Maha Kuasa kerna Dia yang mengetahui apa yang terbaik tuk aku, anak2 aku, masa depan aku dan agamaku... Biarlah Dia yang tentukan ke mana arah tuju perkahwinan aku...

dah hampir 2bulan aku berusaha pertahankan perkahwinan ini...
Dah hampir 2bulan aku berusaha lukakan hati sendiri demi perkahwinan ini...
Dah hampir 2bulan aku cuba pertahankan hak anak-anak...

Tapi... Aku lupa...

kekadang tak semua yang aku inginkan , aku akan dapat, malah doa yang aku panjatkan dengan penuh kesungguhan , dengan penuh pengharapan pun belum tentu akan dimakbulkan oleh Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

 

Aku mahu bila aku memeluk suami,dengan penuh kasih , dengan penuh kelembutan , suami akan peluk aku kembali dengan penuh kasih dan kelembutan juga, tapi ada masa dan tikanya, harapan itu tak berlaku, mungkin suami akan mendengus dan menolak...

Kadang aku mahu bila suami balik ke rumah, dia akan tersenyum manis membalas manisnya senyuman aku, tapi ada masa dan tikanya, itu tidak berlaku, dia mungkin masam mencuka dan penuh marah2...

Kadang aku mahu setiap masa dan saat aku dalam bahagia, sama2 mendidik anak2, belajar dari kesilapan masa lalu dan membentuk masa depan cemerlang dan penuh barokah, tetapi kekadang bukan setiap saat dan tika , situasi lancar begitu…

kerana ada saat, ada tikanya,.. iman keluar dari dada.. lalu aku kecundang melawan nafsu... ada sangka dalam jiwa, ada syak dalam hubungan, ada dosa pada insan , ada noda pada Rabbul Izzati...

lalu aku diuji, atau diberi kafarah penghapus kesalahan. kerana belas ehsanNYA.

maka, walau dalam masa ada tika, ada saat kita tidak mendapat apa yang kita mahu, bercakaplah.. pada diri, sekali, dua kali, banyak kali, berulang2 kali,…

Ya Allah, aku redha kepadaMU, aku pasrah dengan kehendakMU, aku terima taqdirMU,..semuanya, segalanya,..

kerana ENGKAU Yang Maha Mengetahui, ENGKAU Yang Maha Pengatur, dan ENGKAU Yang Maha Penentu,..

dan hanya kepadaMU lah aku berserah diri,…

Aku redha andai perpisahan adalah jalan terbaik tuk aku dan suami... Aku serahkan hidupku dan matiku, hanya pada-Mu ya rabb...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.