Sunday 13 January 2013

Takdir Allah, tiada siapa dapat melawan

Ya, takdir Allah tiada siapa dapat melawan...
Aku hanya hamba Allah yg tidak pernah kering dari melakukan dosa... Manakan aku yang tiada daya dan kuasa ini dapat melawan takdir Allah..

Jodoh, ajal, maut, rezeki ditangan Allah. Allah adalah pengatur terbaik. Setiap yang ditentukan pasti ada hikmahnya, aku sebagai hamba-Nya hanya mampu redha dengan setiap ketentuan-Nya.

Aku hanya mampu berdoa, semoga Allah dilindungi rumahtangga aku, semoga Allah lembutkan hati aku dan suami tuk sama-sama berubah demi mendapat redha Illahi.

Jika ALLAH sudah takdirkan sesuatu itu untuk KITA..
WALAU seluruh ISI ALAM ini MENGHALANG kita dari mendapatkannya,
Kita TETAP AKAN mendapatkannya dengan apa cara sekalipun...

TETAPI jika ALLAH sudah takdirkan sesuatu itu BUKAN untuk KITA,
WALAU seluruh ISI ALAM ini MEMBANTU KITA untuk mendapatkannya,
Kita TETAP TAKKAN mendapatkannya....

Begitu juga dengan perkahwinan ini. Walau seribu kali aku berusaha tuk pertahankannya, tapi jika Allah takdirkan jodoh aku dan suami setakat ini, pasti akan berpisah juga...

Kerna, siapalah aku ingin melawan takdir-Nya...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.