Wednesday 9 January 2013

Kosong kosong

Assalamualaikum semua :)

Aku langsung tak bleh nak lelapkan mata. Jiwa dan hati ni rasa kosong. Nak menangis, dah kering airmata.

Tangan aku sakit gila bila kena rentap dengan dengan suami tadi. Abes lebam pergelangan tangan aku. Sayang dan cinta aku terus melayang. Sekarang ni hati aku kosong.

Jodoh aku dan suami aku serah pada Allah. Kalau jodoh masih ada, aku redha dan andai jodoh dah takde pun aku pasrah..

Yang aku tahu, suami dah buang aku dan anak-anak. Nombor phone aku dah di blocked, whatsapp pun sama. Tapi aku rasa dia lebih kepada taknak aku tuntut hak aku dan anak-anak, iaitu nafkah. Masa kasih-sayang-cinta masih bertaut pun, nafkah culas-culas bagi pd anak-anak. Pada aku memang takde lah langsung sebab aku sendiri bekerja, kalau dulu aku tak nak dia berdosa maka aku redhakan saja. Sekarang ni, takkan dia nak lepas tangan?

Aku susah hati sekarang ni, terlalu banyak fixed cost yang aku perlu tanggung. Sampai tahap deficit lah duit gaji aku, mana lah aku nak cekau. Takut aku keperluan anak-anak aku abaikan. Ye lah, aku nak tanggung yuran sekolah anak, makan-minum, rumah, bil utilities. Belum anak sakit, kereta mogok, servis kereta. Masak aku macam tu! Memang aku kena ikat perut lah gamaknya lepas ni...

Kalau dulu susu-diapers dan asas keperluan dapur jd tanggungjawan suami, sekarang ni aku kena pikul sendiri lah... Aku redha.

Skang ni, jiwa aku kosong. Kosong.. Kosong.. (Nyanyi cam najwa latiff)

Harap akan ada sinar tuk aku dan anak-anak di hari esok.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.