Sunday 13 January 2013

Tiada lagi maaf bagimu

Assalamualaikum semua :)

Sekali suami lafazkan "aku ceraikan kau, dengan talak satu", selamanya aku takkan maafkan dia.

Aku dah cukup terluka, selama hari ni aku telan semua sikap buruk dia, aku pejamkan mata atas sikap tak bertanggungjawab dia, tapi sekali dia lafazkan cerai, aku tak akan dapat terima dia semula..

"Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya".

Pagi-pagi lagi, suami sms suruh aku ke mahkamah syariah failkan penceraian sebab dia dah tak sabar nak bercerai. Kalau boleh dia mintak aku pergi hari ni. Ikutkan ego, memang aku akan pergi hari ni tapi aku akan berjumpa kaunselor sekali lagi mintak pendapat bijak pandai. Nak harapkan otak aku fikir, memang tak dapat lah sebab otak aku tengah serabut.

Aku pernah berjumpa kaunselor bulan lepas, masa suami buat hal. Kaunselor tu pujuk aku suh pertahankan rumahtangga aku dan suami demi anak-anak. Tp, setelah sebulan, suami buat hal lagi. Dia tipu aku lagi. Kali ni, sekali lagi aku nak mintak nasihat kaunselor. Mana tahu, ada jalan penyelesaian yang lebih baik kan...

Memang waktu ni aku benci dia, sebab dia tak pernah fikir sebelum cakap. Tapi kalau dia dah nekad nak bercerai, aku sebagai isteri tak boleh nak buat apa pun. Redha je lah.

At least, aku nak berusaha perbaiki sebelum talak dilafazkan. Andai masih ada jodoh, in shaa Allah boleh diselamatkan lagi. Tapi, andai jodoh dah tiada.. Redha je lah.

Aku dah cuba istikharah, tapi petunjuk tu macam buat aku keliru. Mungkin aku kena buat lagi, supaya aku lebih yakin dgn keputusannya. Dah 3malam aku buat solat istikharah, setiap malam mimpi aku menjurus tuk perbaiki hubungan kami tapi selama 3hari jugak, suami provok aku tuk bercerai. Aku keliru, samada nak teruskan proses penceraian atau perbaiki rumahtangga aku.

Mohon Allah permudahakan jalan hidup aku.. Amin.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.