Monday 7 January 2013

Sudah terlambah kah?

Assalamualaikum semua :)

Dah bermacam cara aku cuba, tapi masih belum nampak solusinya..
Dah bermacam gaya aku memujuk, tapi masih keras hatinya..
Dah bermacam ayat aku susun, tapi masih belum dapat melembutkan hatinya..

Kadang aku rasa, aku dah putus asa..
Kadang aku rasa, aku dah jemu menunggu..
Kadang aku rasa, aku dah tak berdaya lagi..

Aku harap, cinta yg wujud dalam hatiku tuk suami akan kekal hingga ke alam sana..
Aku harap, cintanya yg dulu tuk isterinya ini masih bersisa..
Aku harap, cinta kami masih bertaut dan takkan terlerai selamanya...

Adakah sudah terlambat?
Adakah kasihnya buat aku dah sirna?
Adakah cintanya pada aku telah padam?
Adakah sayangnya tuk aku dah hilang?

Apa akan jadi pada aku?
Apa akan jadi pada buah cinta kami?
Apa akan jadi pada cerita cinta aku dan dia?

Aku mohon, moga Allah panjangkan jodoh kami..
Aku mohon, moga cinta yg Allah titipkan dihati-hati kami akan kekal selamanya...
Aku mohon, moga bahagia kekal milik kami hingga ke alam sana...

Walau berjuta kali aku katakan benci..
Walau beribu kali aku nyatakan kekesalan..
Walau beratus kali aku luahkan kesedihan..
Walau berpuluh kali aku mohon perpisahan..

Rasa cinta tetap ada...tuk dia yg bergelar suami...
Rindu tetap bertamu..tuk dia yg bergelar suami..
Maaf tetap aku beri...pada dia suamiku..

Semuanya kerana apa?

Adakah kerana aku bodoh sbb percaya setiap penipuannya?
Adakah kerana aku pasrah akan takdir-Nya?
Adakah kerana cinta aku jadi buta?

Bukan...semuanya kerana dia tetap suamiku.. Yg halal buatku...

Berbillion kali, I keep telling myself to forget about u, but I just can't do it.
Cause...

Aku terlalu mencintai lelaki yg dengan penuh yakin berjabat tangan abang longku tuk melafazkan lafaz akad nikah dan menerima aku sedanya...
Aku terlalu kasih lelaki yg bergelar suami...dan menyayangi aku sbg isterinya..

Adakah aku sudah terlambat?
Adakah aku sudah tidak sempat menagih semula cinta dan kasihnya?
Adakah aku sudah tidak layak menjadi isterinya?

Hanya dia yg bergelar suami dan Allah yg Maha mengetahui... Kerana jawapan setiap persoalan ada pada nya
Moga Allah kekalkan rasa cinta kami tuk selamanya...
Moga aku belum terlambat... Aminn.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.