Sunday 13 January 2013

Kecewa

Suami nekad tuk berpisah. Aku hanya mampu berdoa memohon agar Allah tenangkan hati aku menerima dugaan-Nya ini.

Yang buat aku kecewa, dia letakkan 100%kesalahan pada aku tuk dia mohon penceraian. Kononnya kerana aku suka marah-marah dan kurang ajar pada dia. Tapi, dia langsung tak fikir kenapa aku boleh marah-marah dan kurang ajar pada dia. Sebab dia tak jalankan tanggung jawab dia sebagai suami dan papa.

Selama hari ni, aku pendamkan kerana aku masih hormat dia sebagai suami. Tapi dia melampau bila dia tipu aku dan anak-anak, dia curang, dia pentingkan diri. Aku pulak yang pikul tanggungjawab sediakan makan-minum dan pakaian anak-anak, aku pulak yang kena sediakan duit yuran sekolah anak-anak, tapi dia.. Kalau ada duit shopping pakaian sendiri, lepak dengan kawan-kawan, karaoke, tengok bola dll... langsung tak fikir nak ganti balik duit simpanan aku..

Aku tahu, tujuan dia nak mohon penceraian atas sebab isteri nusyuz sebab dia taknak bayar nafkah pada aku... Takpe, aku ikutkan je..

Hati aku dah terlalu sakit, hati aku dah terluka dengan sikap dia... Dia nak sangat bercerai, aku ikutkan... Tapi, sekali dia lafaz talak pd aku selamanya aku takkan maafkan dia...

Apa akan jadi pada aku dan anak-anak selepas ni?

Aku? Dah tentu bergelar janda dalam usia aku 30tahun. Itu pasti. Aku sedang berusaha tuk terima kenyataan ini.

Anak-anak?
Dah tentu atas jagaan aku. Aku akan pastikan anak-anak bahagia walaupun tanpa papa. Selama hari ni pun, keperluan anak-anak semua aku yang sediakan. Cuma susu n diapers je papa dorang beli. In shaa Allah, aku akan cuba sediakan keperluan mereka sebaiknya. Kalau duit gaji tak cukup, aku akan cuba sedaya-upaya tuk cari duit tambahan. Kalau terpaksa keje part time pun aku sanggup demi anak-anak.

Nak harapkan nafkah dari papa diorang, memang aku tak pernah harapkan. Selama hari ni, aku yg pikul tanggungjawab tu. So, aku tak yakin dia akan laksanakan tanggungjawab tu...

Doakan aku terus kuat ye :)

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.