Sunday 24 February 2013

Sakit Hati

Hati aku betul-betul tengah sakit.
Benci betul dengan manusia yang takde pendirian. Yang takde matlamat.
Suka, cakaplah suka. Benci, cakaplah benci.

Niat hati nak berbincang tentang status diri yang takde kata putus ni dengan suami. Ni sms aku dan suami :-

Aku: salam. Nak discuss something about us, bz ke?
Suami: nak cakap apa, cakaplah.
Aku: so, cemana dengan kita ni?
Suami: macam ni lah.
Aku: macam ni tu macam mana? Please explain detail.
Suami: nak detail mcm mana? Mcm ni je la.
Aku: ye lah, awk ni nak kat saya lg tak sbg isteri?
Suami: (tak reply)
Aku: nak ke tak sy lg sbg isteri?
Suami: (tak reply)
Aku: if awk mmg dah xnak sy, I'll make a move. Taknaklah awk terus menanggung dosa. Cukuplah apa yg ada ni.
Suami: ntah
Aku: mana boleh ntah.
Suami: boleh x kita tinggal bersama demi anak2, tapi awk jgn campur urusan sy.
Aku: blank

Apa makna sebuah perkahwinan bagi suami? Sedih berbaur sakit hati. Kenapa aku boleh berkahwin dengan lelaki yang tak punya ilmu perkahwinan? Yang tak tahu matlamat sebuat perkahwinan?

Sakit, sedih, pedih.

Apa harus aku buat? Aku tak tahu. Perlu ke aku yang failkan penceraian? Atau aku perlu terus bersabar digantung tak bertali?

Sent from my SweetBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.