Friday 1 February 2013

Hina sangatkah aku?

Assalamualaikum semua :)

Hati ni terluka sangat. Hina sangat kah aku? Sampai suami dan keluarganya langsung tak datang berjumpa aku dan keluarga aku tuk berpisah? Masa nak kahwin, boleh pulak dia dan keluarga dia datang berbincang pasal tarikh dan duit hantaran. Tapi, bila nak berpisah langsung tak nampak batang hidung.

Jangan nak bincang tarikh nak berpisah, langsung tak bincang pasal nafkah pun. Sepanjang aku digantung tak bertali ni pun, nafkah aku dan anak2 terabai. Hina sangatkah aku sampai diperlakukan begini?

Kecewa sungguh rasa hati. Rasanya, suami dan keluarganya dari keturunan baik-baik. Bapa mertua rajin ke masjid, ibu mertua bertudung labuh tapi kenapa aku diperlakukan macam ni? Hina sangatkah aku dan keluargaku?

Suami tak habis-habis ulang, aku tak boleh putuskan hubungan dia dengan anak-anak. Adakah hubungan papa dan anak tu cukup sekadar telefon? Cukup sekadar menjenguk? Cukup sekadar hantar pergi sekolah? Cukup sekadar nak jaga hujung minggu? Anak-anak tak perlukan tempat tinggal ke? Tak perlu makan dan pakai ke? Anak-anak tak perlu bayar yuran sekolah ke? Anak-anak taknak jajan dan mainan ke? Adakah semua tu tanggungjawab aku sebab aku yg nak jaga anak2?

Kecewa sungguh hati aku...

Sent from my SweetBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.