Sunday 24 February 2013

Berhenti berharap

Salam semua :)

Lamanya tak berupdate blog ni. Nak buat cemana, macam ni jugak lah life aku dan ank2 takde apa yang berubah.

Dah hampir 2bln suami tinggalkan aku. Tanda-tanda tuk pulang tu, langsung takde bayang. So, aku tekadkan hati tuk tidak terus berharap. Bukan aku dah berhenti berharap, tapi aku dah serahkan segalanya pada Allah.

Aku dah berusaha keras, dah pergi kaunseling, dah minta nasihat orang ketiga dan dah bincang dengan keluarga. Tapi semuanya tetap sama, keputusan tetap terletak di tangan suami. Jadi aku serahkan pada Allah, apa yang terbaik Allah dah rancangkan tuk aku dan anak-anak, aku redha.

Dalam tempoh hampir 2bln ni, takde lah langsung tak berjumpa. Ada. Suami ada datang jumpa budak-budak kat rumah pengasuh, ada gak suami mintak aku bawak budak-budak ni gi kedai makan dan dia datang makan dengan anak-anak, ada gak dia datang ke rumah mandikan anak-anak dan sarapan dengan anak-anak. Tapi, langsung tak bercakap dengan aku, tak pandang muka aku. Mungkin dah jijik atau dah muak. Tak kesahlah. Aku dah tak harapkan apa-apa lagi dari seorang bergelar suami.

Andai ada jodoh aku dan suami, maka Allah akan panjangkan jodoh kami dan dia akan kembali pada kami. Jika sebaliknya, aku serahkan segalanya pada Allah kerna Dia adalah sebaik-baik perancang. Cinta tak semestinya memiliki kan?




Sent from my SweetBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.