Monday 4 February 2013

Hati tak keruan

Sekarang ni hati tak keruan, jiwa tak tenteram...
Sebab suami baru ambik anak bujangku tanpa pengetahuan aku kt rumah pengasuh. Hancur luluh hati bila pengasuh bagitau yang suami datang ambik anak...

Aku sanggup tinggalkan keje dan segalanya demi anak, biar boss cakap apa sekalipun bila anak tak diketahui mana dia berada, hati tak keruan...

Aku tak pernah berpisah dengan anak-anak dengan sengaja. Rasanya sangat sakit. Aku tak dapat bayangkan bagaimana aku nk harungi semua ni bila berpisah nanti. Ma shaa Allah, tak dapat aku bayangkan.

Lepas berpisah nanti, dah tentu aku perlu benarkan anak-anak berjumpa papa diorang. Cemana aku nak lepaskan anak-anak? Boleh ke kalau aku cuma benarkan dia jenguk? Tapi tak boleh bawak balik tidur kt rumah? Kejam ke aku? Aku tak mampu nak hadapi saat tu..

Hari ni, bila dapat tahu suami ambik anak. Aku dah berjejes air mata, tak boleh nk kawal perasaan. Sedih, takut kehilangan, sampai aku hilang arah. Mujur aku boleh lagi memandu.. Kalau tak, dah innalillah sebab aku drive dalam keadaan emosi tak stabil.

Hati aku tak keruan selagi anak-anak takde depan mata, anak-anak adalah segalanya bagi aku. Tanpa anak-anak, tak mampu aku nak hidup lagi...

Baru aku tahu bagaimana rasanya bila terpisah dengan anak. Bila outstation tu lain rasanya sebb kita memang dah set kat mind yg kita akan balik dan jumpa anak-anak, kita berpisah kerana tuntutan kerja.. Tp yang ni lain, aku takut sangat suami tak pulangkan anak...

Moga Allah tenangkan hati aku dan aku slowly terima kenyaatan bahwa aku dan suami akan berpisah jugak dan aku perlu belajar lepaskan anak-anak...

Ya Allah, kuatkan hatiku... Aku lemah dan tak berdaya...


Sent from my SweetBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.