Wednesday 20 February 2013

Rasa dalam hati

Ma shaa Allah, aku keliru.. Tak tahu apa yang aku rasa sekarang ni.. Hati aku rasa sakit sangat, dada ni macam nak pecah tanggung rasa sakit ni... Rasa rindu pada seorang bergelar suami..kecewa sebab suami takde pun tanda2 mahu berbalik...

Aku tak kuat lagi...
Aku dah cuba terima semua yang berlaku adalah qada dan qadar Allah...
Aku dah cuba redha apa yang berlaku ada hikmahnya...

Tapi...
Hati ni tetap rasa sakit...kecewa...

Aku dah usaha tuk perbaiki dan pertahankan rumahtangga ni demi anak-anak, tapi suami dah nekad tuk bercerai...tapi sampai ke hari ni, takde pulak usaha dia tuk menceraikan aku... Adakah suami juga seperti aku? Mengharapkan ada sinar tuk kami baiki hubungan ini?

Setiap kali aku tnyakan status aku pada suami, dia tetap dengan keputusan dia mahu ceraikan aku...
Hak mentalakkan isteri kan ditangan suami, aku takde hak nak menghalang... Aku harap, sebelum keputusan dibuat suami dah fikir tentang aku dan anak-anak...

Aku terpaksa terima keputusan dia sebab aku tiada hak langsung...walaupun hati aku belum bersedia.. Walaupun hati aku masih sayangkan dia... Walaupun aku sentiasa harapkan dia kembali..

Aku dah cuba sedaya-upaya pertahankan mahligai kami...
Aku dah mengikuti sesi kaunseling di pejabat agama tapi malangnya suami tak hadir. Jadi, takde apa yang dapat dilakukan tuk menyelamatkan rumahtangga kami.

Kaunselor hanya mahu aku bersedia jika dicerai suami. Tiada jalan lain tuk menyelamatkan perkahwinan jika suami memang mahu menceraikan aku.

Mahkamah dunia tak mampu membantu kaum hawa seperti aku. Nampaknya nasib wanita sentiasa tiada pembelaan jika suami sendiri tidak tahu tanggungjawab mereka.

Apa harus aku buat? Bagaimana mahu kubuang perasaan rindu dan sayang ini?


Sent from my SweetBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.