Friday 21 December 2012

Perempuan itu

Assalamualaikum semua :)

Hari ni aku nak story pasal 'perempuan itu'. Aku tak tahu nak kategorikan perempuan itu sebagai apa. Tapi aku paling benci 'perempuan' yang tak nak faham perasaan perempuan lain.

Aku tak tahu lah, aku dari zaman muda-muda lagi aku memang pantang dengar cerita atau jumpa perempuan yang cuba rampas kebahagiaan perempuan lain. Tak kisah lah, dia rampas boyfriend orang ke, tunang orang ke, suami orang ke. Aku memang blacklist perempuan macam ni. Bagi aku, pompuan macam ni tak layak wujud dalam dunia. Elok dia jadi pondan je. Tak kesahlah apa pun alasan dia tuk rampas hak orang, tapi aku akan tetap benci dia sebab kerana kegedikan dia ada hati perempuan lain yg terluka.

Dan aku pantang besar bila, 'perempuan itu' cakap, perempuan yg jadi mangsa tu tak pandai jaga pasangan sebab tu pasangan cari pompuan lain. Contohnya, ko tak pandai jaga laki, sebab tu laki ko carik pompuan lain!. Dan itu jugaklah yg aku kena bila aku tanya 'perempuan itu' kenapa dia nak dengan laki aku sedangkan dah tahu laki aku dah kahwin dan ada anak-anak. Selamba badak dia jawab macam tu. Macam takde perasaan kan. Macam dia langsung tak terfikir apa pulak perasaan kalo mak, kakak atau adik perempuan dia kena macam tu. Well, benda tak jadi lagi sebab tu boleh eksyen cakap macam tu kan.
Ntah. Marah aku pada perempuan tu tahap aku rasa macam nak sumpah perempuan itu, dia akan dapat nasib lebih teruk dari nasib aku dan anak-anak. Apa pun alasan dia, aku tetap tak dapat nak maafkan dia.

Okeh, aku tahu. Dalam perkara ni aku salah, suami salah dan perempuan itu jugak salah.

Nanti sambung lagi :)

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.