Saturday 29 December 2012

Komunikasi dan Perbincangan

Assalamualaikum semua :)

Komunikasi dan perbincangan memang sangat penting dalam kehidupan seharian kita. Kat tempat kerja pun kita amalkan perbincangan bila ada masalah atau tuk mencari satu kata sepakat. Betul tak?

Apa yg terjadi pada aku dan suami? Sudah berbulan takde komunikasi. Tinggal serumah dan sebilik, tapi buat hal masing-masing. Macam mana aku nak pulihkan keadaan kalau suami sendiri menolak. Setiap hari sampai rumah masa aku dan anak-anak dah tidur, bila aku sediakan makan dan kononnya nak temankan makan sekali dia suruh aku masuk tidur je sbb dia nak buat benda lain dulu baru nak makan, bila aku ajak berbual dia buat sibuk dengan assignment. Jangankan nak berbual mesra, bercakap pun hanya hal penting pasal anak-anak je.

Kalau aku paksa gak berbincang, dia akan marah-marah. Jangan nak panggil aku sayang macam dulu-dulu, takde jugak sy-awk tapi yang ada cuma aku dan kau je. Punyalah hilang semua kasih-sayang dia pada aku. Sedih? Hanya Allah yang tahu...

Boleh kata, setiap kali berbincang mesti bergaduh. Sampai aku dah hilang sabar, sampai aku dah tahap tak boleh nak berlembut lagi dan sampai tahap aku nak beralah.

Ya, aku mintak suami lepaskan aku. Mana tahan, nama je suami-isteri tapi langsung tak macam suami-isteri. Aku pernah cakap kt suami, kalau dia dah taknak aku jadi isteri dia aku rela dilepaskan. Boleh kata, hampir setiap hari hati aku terseksa. Sampai setiap hari aku mohon dia lepaskan aku. Tujuan aku minta dilepas kan, bukan sebab aku tak cintakn suami lagi. Tapi aku nak dia sedar yang aku nak dia berubah.

Tapi... Apa yang jadi? Suami setuju atau tak? Nanti aku sambung... Heehe. Suspen tak?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.