Friday 21 December 2012

150juta kali

Assalamualaikum semua :)

Sebenarnya, bukan nak cerita pasal Lagu Fynn Jamal atau lagu Ainan Tasneem. Tajuk je sama. Hehe

Tujuan bagi tajuk entry camtu sebab aku dah fikir 150juta kali samada nak create blog ni ke tak. Bukan suka-suka nak create blog atau nak ikut-ikut trend, orang lain ada blog maka aku pun kena ada. Tak!

Tujuan aku create blog ni sebab aku rasa blog ni boleh aku jadikan medium tuk aku luahkan rasa hati. Kalau aku nak cerita kat orang, belum tentu dorang paham. Walaupun 150juta kali dorang cakap dorang faham perasaan aku. Tapi, dorang takkan faham apa yg aku rasa sebab dorang tak alami apa yg aku rasa. Huh! Sikit punya complicated kan? Hehe

Okeh. Aku nak cerita serba sikit pasal life aku. Aku anail liana. Umur aku 30-an. Aku dah kahwin. Kiranya, aku kahwin dalam usia muda remaja, iaitu masa umur aku 24tahun. Muda ke? Muda lah jugakkan. Aku kahwin suka sama suka. Takde paksaan dari keluarga. Malah keluarga pada mulanya agak menghalang sebab aku baru habis Degree dan baru sangat keje. Aku kahwin dengan suami yang tua 2 tahun dari aku dan dia cuma ada Diploma. Tapi itu semua bukan penghalang bagi aku. Kalau dia ikhlas nak kahwin dengan aku, aku terima dan in shaa Allah keluarga aku pun akan terima seadanya.

Sekarang aku dah kahwin 6tahun. Anak pun dah ada 2 orang. sorang perempuan dan sorang lelaki. Kalo ikutkan hidup aku dah complete kan? Ada suami, ada sepasang anak, ada kerja yang boleh menjamin masa depan. Sempurna kan?

Tapi, kusangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan ditengahari. Usia perkahwinan baru nak masuk ulangtahun ke-6, rumahtangga aku dilanda badai. Kerana campur tangan orang ke-3, ke-4 dan ntah ke berapa. Tak tahu dimana silapnya. Aku dan ank-anak jadi mangsa keadaan.

Okeh, itu je intro aku bleh story. Nanti aku cerita detail kt entry lain.

Wassalam.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.